Letmé dojmy z closed bety - 1. část
Snad každý fanda Hvězdných válek, který má aspoň trošičku přehled na poli internetu, určitě narazil, ať už náhodou či ne, na webovou hru Bounty Hunter Guild (BHG), která se nečekaně dočkala velké popularity. Nyní se chystá nový věk s revolučními změnami a nebojíme se říct, že tento věk se bude dát považovat za „druhý díl". Nahlédli jsme do uzavřené bety a přinášíme vám první dojmy.
Poté, co byla Hvězda Smrti zničena, rozvrátil v podsvětí princ Xizor, vůdce gildy Black Sun, legendární gildu Bounty Hunter´s Guild, se spřátelené rody vydaly do boje na život a na smrt. A v té chvíli se přesně objevujete vy, přidáte se k jedné z gild a snažíte se jí pomoct zvítězit. Jenže dostat se na samý vrchol není nikterak jednoduché, nesmíte totiž zapomenout, že soupeříte s jinými hráči. A jelikož v BHG se už pohybuje velmi hodně ostřílených mazáků, je nesmírně těžké vyhrát, o vyšplhání se na vrchní příčky ani nemluvě. V nové verzi se počet gild rozšoupnul z 5 na 15 (za všechny jmenujme Mandalorian Troopers nebo Crimson Nova). Nově se bude volit leader (pravděpodobně až od 2. věku), gilda navíc nezískává schopnosti po levelech, ale tím, že přistavuje části gildovního paláce.
Výraznou změnou oproti původní verzi prošel rozvoj postavy. Předtím vám byla negenerována rasa, podle karmy se vám měnil karmický titul, získávali jste obyčejné tituly a pokud jste byli obzvláště dobří, dotáhli jste to na nějaký ten speciální titul. K rozvoji přibyly tzv. skilly a perky, jejichž nabídka se vám zpřístupní po dosažení každého sudého levelu. Skilly a perky jsou velmi důležitou součástí. Perky určují váš charakter a projevují se mimo souboj, kdežto skilly udávají vaše schopnosti a jejich efekt se projevuje především při boji.
Doom Bringer (1) Zkáza přišla na tento svět. Výhoda je, že při souboji s vámi mají všichni vaši protivníci (hráči) o 10% menší šanci na použití procentuálního skillu. Nevýhoda je, že vy také LUCK 8 a vyšší LEVEL 12 a vyšší |
Gods Goodwill (1) Nějaká vyšší moc vám požehnala. S tímto perkem máte možnost získat perk nebo skill vždy, když postoupíte na další level LUCK 10 a vyšší LEVEL 24 a vyšší |
Adrenalin Impact (3) S tímto perkem získáte + 5% hitpoints vždy, když budete bojovat proti soupeři s vyšším levelem za každou úrověň perku LUCK 4 a vyšší LEVEL 2 a vyšší |
Sniper (1) Ovládl jste zbraň jako zdroj bolesti. S tímto perkem se zvětší vaše šance na kritický zásah, pokud máte damage energetic, o tolik %, jaký máte LUCK-2 LUCK 8 a vyšší LEVEL 20 a vyšší |
Talented (1) Vaše dovednosti se zlepšily natolik, že jeden náhodný skill z vašich skillů získá 4. úroveň (náhoda se týká pouze skillů na úrovni 3) LUCK 8 a vyšší LEVEL 14 a vyšší |
Souboje a lovy creepů zůstaly prakticky podobné. Pokud máte dostatek kol na útok, vyberete si soupeře a dáte se s ním do křížku. Systém automaticky vyhodnotí průběh souboje s ohledem na různé skilly, perky, bonusy atp. Změnou je ale je mnohem vyšší prvek náhody (kritický zásah, skilly apod.), takže výhra není zdaleka tak jasná, i když bojují 2 hráči několikrát proti sobě. U lovu creepů se může stát, že potkáte nějakou tu potvůrku, která může mít skill (vyjímečně), nebo kritický zásah. Jste-li synem štěstěny, může na vás po souboji s creepem vybafnout předmět, jenž vypadl z poraženého protivníka. Předmět poté můžete nechat ležet, použít, či mrsknout ho do batohu.
Zbraně si tentokrát můžete hodit do obou rukou. Novinkou je možnost zakoupení helem a bot, s nimiž se vám připočítají další hitpoints, resp. damage. Opět se bude dát cestovat z planety na planetu pomocí lodí. Těch se ve hře vyskytuje mnoho druhů, ať už se jedná o stíhače třídy X, Y, A, B - Wing či TIE Fighter / Advanced / Bomber. Každý si najde svého favorita. Po velkých prosbách a modlitbách fanoušků byly do hry naprogramovány vesmírné souboje, Jejich efekt jsem ale bohužel neměl za dobu hraní možnost vyzkoušet. Stejně jako sami sebe, tak i vaši loï můžete vylepšit pomocí různých serepetiček jako jsou pancíře, motory či androidi. Takže si tam klidně namontujete R2-D2.
Když už jsme předtím nakousli planety, těch je celkem 14 (vyjma Hvězdy Smrti), přičemž pár z nich disponuje různou "zvláštností" (na Tatooinu si vsadíte na závody kluzáků apod.). Přibyla Cantina, ve které si za menší poplatek naberete síly, nebo si prohlédnete nástěnku, kde najdete momentálně hledané lovce (holofotografie, jméno, planeta, kategorie, odměna a zda a pod čí je ochranou).
Rozhovor se Sandrem - 2. část
1. Co tě přinutilo k vytvoření nového designu?
Úplně první a hlavní důvod byl, že starý engine byl velmi špatně naprogramován, a tak velmi zatěžoval server. Programoval jsem ho jako začátečník v oblasti mySQL, a proto se objevila nejedna komplikace. Když už se však měl přepsat kód, postupně jsem přidával věci, které by se mohly přidat k tomu, (design, perky, skilly apod) a postupně se to nabalovalo, až jsme se dostali až sem.
2. Jak dlouho ti trvalo, než si napsal nějakou tu solidní verzi, na které se dal spustit betatest.
Poprvé se o novém enginu začlo mluvit na konci dubna. Avšak tehdy jsem měl před maturitou, takže se to muselo ještě o měsíc odložit.Začal jsem tedy těsně po maturitě a dělal jej do půlky ledna, kdy byl betatest spuštěn. Takže zhruba 8 měsíců
3. Dělal si na tom sám, nebo ti někdo pomáhal?
Celý script jsem naprogramoval sám, protože víc lidí by znamenalo spíš víc nepořádku, než užitku. Avšak pomohlo mi hned několik lidí, především s grafikou a helpem (Any Tan Weh, Dromedarr), jako psychicka podpora (JDenver) a technicka podpora (Kosa, Katulus). Pomohli ale samozřejmě i betatesteři, bez kterých by hra nemohla nikdy běžet vpořádku, a za jejich pomoc jim samozřejmě děkuji
4. Pracovat 8 měsíců na takřka jedné věci musí být dost vyčerpávající. Neměl si někdy chuť s tím takříkajíc seknout?
Ne, neměl. Dělám to jen jako koníček a ve svém volném čase. Ale párkrát jsem už přemýšlel, co se bude dít, až na to nebudu mít čas. A to časem určitě přijde. Dokud jsem na škole, tak se nějaký čas najde, ale jak to bude až budu pracovat, to nikdo neví.
5. Uvažuješ už snad o další verzi? :-)
Ne, zatím ne.
6. Původní verze byla sladěna do černobílé kombinace. Ta nová se ponese v modrém duchu. Proč zrovna modrá barva a proč předtím černobílá?
Kdysi jsem chodil na dnes již bohužel neexistující web www.aliens.cz. Jednalo se o jeden z největších webu o Aliens a jeho barevná kombinace byla zelenočerná. Tehdy jsem se inspiroval tímto webem a udělal šedočernou kombinaci. ©edá měla představat ocelovou šeï typickou pro celou starou trilogii Star Wars. Avšak problém byl, že tato kombinace neposkytovala tolik prostoru k tvorbě. Barevné obrázky vypadají mnohem lépe na pozadí barvy, která není jen odstínem černobílé. A modrá barva je barvou řekl bych nejneutrálnější.
7. Vytvořit takovou hru, to chce mít v hlavě hodně představivosti. Z čeho pocházely všechny tvé nápady? Inspiroval ses nějakou hrou?
Samozřejmě jsem se inspiroval, jako asi každy. Především pak hrou Fallout, ale i hrami jako je Heroes III, Warcraft III, Titan Quest, ale i dalšími.
8. Nepotkal ses s negativním ohlasem na to, že "kopíruješ" různe featurky z jiných her?
Zatím ne, i když se asi nějaký objeví. Jen mě několik lidí osočilo z porušivání autorských práv tím, že jsme udělali trailer. Což samozřejmě porušování autorských práv není, navíc sám Lucas řekl, že nebude bránit jakékoliv neziskové tvorbě o SW.
9. Pravda. V traileru jsme mohli vidět zajímavé záběry s Bobou Fettem. Odkud pocházejí? Smíš-li to teda říct :-)
Většina věcí je z filmu a několik zbylých je z různých trailerů na hry apod. (trailer + titulky)
10. V nové verzi se konečně objeví tolik požadované vesmírné souboje. Sám si kdysi prohlásil, že naprogramování takovýchto soubojů je velmi těžké. Jak si nakonec došel ke zdárnému konci?
Problém vesmírných soubojů je v tom, že je doprovázen hromadou paradoxů (například že jde kupovat z orbitu vybavení na černém trhu), které by neměly logicky platit a přitom platí, neboť by souboje lodí byly nehratelné. Souboje ve vesmíru však i nadále zůstávají minoritnám způsobem obživy, neboť je jasné, že mezitím co ve vesmíru se můžete utkat jen když chcete, tj. cestujete, na zemi můžete být napaden kdykoliv. Velký potenciál lodím přidaly hlavně 2 povolání, které jsou s lodmi spojeny - Pilot a Smuggler.
11. Přibylo velké množství skillů a perků. Nemyslíš, že některé by mohly zůstat nevyužity, čili tam budou zbytečně?
Myslím že ne. Potenciál některých je zjevný hned, naopak jiných se projeví až po několika věkách. Nehrané perky a skilly se navíc budou vždy mezi věky doupravovat tak, aby byly hratelnější. A nesmíme zapomenout na širokou škálu hráčů. Každý půjde za něčím jiným, a proto bude brát jiné perky, nebo je třeba bude jen chtít zkusit. Je ale samozřejmé, že některé perky a skilly budou hrané méně.
Haunt 10 / 20 / 30% šance, že žádný ze soupeřových skillů se neuskuteční (2x Haunt se navzájem neovlivňuje) AGILITY 5 a vyšší LEVEL 10 a vyšší |
Critical Strike 8 / 16 / 24% šance, že udělíte soupeři dvojnásobný damage AGILITY 8 a vyšší LEVEL 10 a vyšší |
Shadow Strike Při napadení soupeřem získáte po dobu souboje +0.5 / 1 / 1.5 k finálnímu damage a hitpoints za každý WIN a DRAW, které máte AGILITY 6 a vyšší LEVEL 2 a vyšší |
Reincarnation 8 / 16 / 24% šance, že při souboji nezískáte žádnou pauzu AGILITY 9 a vyšší LEVEL 8 a vyšší |
Haste 25 / 50 / 75% šance, že při lovu creepu ztratíte o 1 kolo méně (nemůže být méně než 1) AGILITY 4 a vyšší LEVEL 2 a vyšší |
12. Očekáváš větší počet aktivně hrajících hráčů oproti minulým verzím?
Netroufám si hádat. Jak jsme již dříve inzerovali, při registraci budete tázáni na několik otázek z helpu, což některé lidi jistě odradí. Je to ale celkem nutnost, neboť přibylo tolik věcí, že by se v tom člověk, který neví o co jde vůbec nevyznal.
13. Znamená to tedy, že hra bude přístupna spíše pro užší skupinu hráčů (rozuměj zkušených a ostřílených)?
Ne, to rozhodně ne. Jen chceme lidi motivovat k tomu, aby si přečetli o čem hra je dřív, než jí začnou hrát, neboť některé dotazy na fórech jsou opravdu hrozné a adminy nebaví odpovídat na dotazy "na co jsou kola k hraní" nebo "jak se ta hra spouští" furt dokola, když vše je napsáno v helpu.
14. Proslýchá se, že na festivalu fantazie chystáš o BHG přednášku. O čem všem tam budeme moct slyšet?
Naše přednáška by měla především představit hru lidem, kteří se s ní doposud nedostali moc do styku.Takže se tam dovíte, co to vlastně BHG je, co přináší nový engine, shlédnete trailer, seznámíte se s autory a mnoho dalšího. Rozhodně se nudit nebudete. Více informací na http://www.festivalfantazie.cz/
15. Kdy hodláš spustit novou verzi?
Spuštění open bety by mělo proběhnout v přístím týdnu.
16. A oficiální spuštění kompletně hotové verze?
Sice již termín připravený máme, ale nerad bych ho zveřejňoval, neboť nevím, co všechno se zjistí v open betě a nerad bych vše zakřikl, jako už beztak mnohokrát :-)
17. Myslím, že prozatím to stačilo. Přeji hodně štěstí nejen v BHG.
Díky.
autor: C.I.S.I.
Zatím ľádné komentáře. Buďte první.