Star Wars Game Centrum

 
Attack Squadrons Battlefront Star Wars 1313 Star Wars Kinect The Old Republic The Force Unleashed 2 LEGO Star Wars The Force Unleashed KotOR 2 Clone Wars Adventures Clone Wars Empire at War KotOR Battlefront 2 Battlefront Star Wars Galaxies Republic Commando Jedi Knight: Jedi Academy

Star Wars: The Old Republic

» Early Access dojmy

Co bychom byli za lidi, kdybychom se nepodělili o vlastní dojmy z dřívějšího přístupu do SWTOR, který jste mohli získat zakoupením, respektive předkoupením hry. Už je to 5 dnů, co BioWare začalo pouštět hráče a novináře do hry. Postupně podle doby zadání kódu z pre-order vydání (krabice nebo Origin) na stránkách SWTOR a během těchto 5 dnů jsme také zjistili pár zajímavostí, získali pár zkušeností, a užili si spoustu zábavy!

Já osobně jsem si za tu dobu stihl vytvořit dvě postavy na dvou serverech a dohrát s nimi kompletně počáteční lokaci, respektive planetu. A jsou to právě Trooper za Republiku, a Sith Inquisitor za Impérium. Nebudu popisovat interface a počátek hry, dojmy z bety už jsme vydali, i když ne tak obsáhlé, ale tyto maličkosti si každý užije sám na vlastní kůži, řekněme jen, že možnosti úpravy postavy po zvolení zaměření jsou vcelku bohaté a nebudete mít problém si vytvořit dostatečně jedinečný charakter.

Sám jsem sice hrál velké MMORPG jako World of Warcraft cca 2 roky a nějaký ten obrázek jsem si udělal, i když teï nechci zrovna srovnávat obě hry, tak World of Warcraft je prostě jakýsi mezník udávající dosavadní standard, protože byl „doposud“ nejúspěšnější. Ale nechoïme kolem horké kaše, po vytvoření postavy a prvním hraní zjistíte, že domovské planety obsahují dostatek questů, abyste se dostali minimálně na level 10. až 12. Planeta tak obsahuje svůj hlavní primární quest, který vás provází celou planetou, prvního společníka, 2 až 3 heroic questy (k jejich splnění potřebujete 2 a více lidí, či prostě vyšší lvl, a společníka), a značně odlišný prožitek ze hry pro každé povolání, alespoň co se týče příběhu, zvyklostí, peněz, ale i výbavy.

A pokud jste opravdu zažraní do hry, tak to vše splníte za takových 6 až 7 hodin nebo dva večery. Jak moc rychle se postupuje na vyšších levelech, zjistíme později, ale určitě to už bude pomalejší. Za Troopera jsem se popral s opravdu vojenským zážitkem a questy jež byli zejména vojenského rázu, eliminovat hrozby, respektive hrozbu z nebezpečné zbraně masového ničení. Questy jsou velmi dobře odměněny buï peněžně, výbavou, nebo medailemi, za které si potom můžete koupit lepší výbavu. Výbava z questů tak vůbec není sociální, a často je lepší, než většina prodávaného zboží, nebo lootu, který na svých cestách najdete. Je to tak 80 na 20, 80% toho, co budete nosit, získáte z questů, a 20% vylootujete. Minimálně na startovní planetě to tak je. Co vítám zejména je, že questy se otevírají/objevují postupně, vše má svůj rytmus, nestane se vám, že přijdete do první vesnice, kde naberete a odklikáte 10 questů a jdete kosit. Postupně vás příběhový quest provede celou planetou.

Co dále potěší, že nikdo vám tu nezadává debilní úkoly typu zabij tolik a tolik lidí, zvířat, či čeho, protože mi sebrali úrodu nebo nářadí. Tyto úkoly jsou čistě bonusové, a dostanete je, pokud jste v nějaké oblasti automaticky. Můžete je splnit, či nemusíte, ale během toho běhání a hledání quest věcí stejně pobijete tyto oběti a dostanete bonusovou odměnu ve zkušenostech, rovnou, nemusíte nic odevzdávat a nikdo to po vás nechce. Vás čekají lepší úkoly jako někoho zachránit, zjistit intel, či někomu pomoci, ale i někoho zabít, či něco zneškodnit. Typické úkoly, které znáte z předchozích dílů KotORů.

Všechny úkoly se nerušeně zobrazují v horním pravém rohu, takže máte přehled, a jak se splní, tak zmizí, pokud potřebujete vědět více, tak se podíváte rovnou do příslušného menu. A taky jsou questy zobrazeny na mapě, takže víte kam jít, nebo v jaké oblasti hledat, prostě se tu neotálí a nikdo vás nechce prudit hledáním jehly v kupce sena. O tom, že všechny questy jsou namluvené jako v Mass Effect a vtáhnou vás do hry, snad ani netřeba mluvit. Hráčů už je také všude hej, takže nemusíte mít starost o hledání přátel či gildy, pokud chcete něco zvládnout rovnou. Před instancí nebo u questu už někdo bude čekat, či se ptát, jestli někdo nejde na ten, či ten quest, nebo Flashpoint. Samozřejmě si víc užijete, pokud máte kamaráda online nebo jste v gildě a někdo s vámi půjde.

Další zajímavá věc, že postupem ve hře získáváte tituly před/za svůj nick, jako Sergeant, či Apprentice, odměny za vaše úspěchy. Třeba za Troopera na Ord Mantellu byla hra velmi akční a živá, všude plno lidí, NPC, či konfliktů, takže si vyděláte celkem rychle kredity, a příběh dostane i zajímavý twist. Naopak za Inquisitora na Korribanu, je vše klidnější, ale taky nebezpečnější, je spousta tajemství v hrobkách, lootu obecně méně a výbavy též, na druhou stranu jste force user. Vše je mystičtější, a příběh jako stvořený pro hru za zlou, ale i dobrou stranu Síly. A můžete se vyžívat v podrazáckých intrikách. Pokud jdete do světlé strany Síly, tak občas máte pocit, že vás za chvíli zavřou za vlastizradu. Tak jako tak je to zážitek, který nám předchozí KotOR ½ nenabídl po stránce příběhu, tady už doslova můžete být zlou postavou a nikdo vám neupře skvělý příběh.

Jakmile splníte startovní planetu se vším všudy, což je zcela na vás, protože některé questy nemusíte přijmout nebo získat kvůli svému negativnímu či pozitivnímu postoji, tak vás čeká cesta na imperiální nebo republikovou flotilu, respektive jejich vesmírnou stanici. Tam si poprvé vyberete tři Crew skilly jako výroba brnění, zbraní, výroba modů, či klasické hackování zámků a počítačů, sběr surovin, diplomacie, prostě taková klasika a jen jeden ze tří může být craft skill, respektive výrobní (ostatně v bližších informacích ve hře dostanete doporučení jaké skilly kombinovat). Osobně za Troopera mi přišla ideální kombinace výroby modů pro brnění, sbírání těžkých surovin, aby bylo z čeho vyrábět a slicing, abych mohl získávat plány k výrobě nových věcí z počítačů, skrýší či beden. Tyto skilly se poté objeví i u vašeho společníka a vy ho můžete kdykoli vyslat je provozovat. Půjde vám sehnat suroviny či na diplomatickou poradu a podobné maličkosti, což se hodí zejména, až budete mít více společníků, aby na vaší vesmírné lodi neseděli na zadku.

Na stanici ve flotile vás čekají samozřejmě i noví trenéři a od 10. levelu vývojový strom, kde si vyberete, do jakého typu postavy budete investovat své body. Ten se vám samozřejmě ukáže až po výběru jednoho ze dvou celkových zaměření u trenéra, které vám zůstane po zbytek hry. U Troopera například Commando, zaměřené hlavně na způsobování co nejvíce škod (vývojové stromy jako Combat medic, Gunnery, či Explosives) nebo Vanguard zaměřený hlavně na nejlepší obranu, a tudíž tank za Republiku. Ten má zase své tři vývojové stromy. Kromě toho je ve flotile spousta obchodníků, a zajímavého zboží za medaile z planet, které jste navštívili, nebo prostě obecní prodejci zbraní, speedrů, brnění. Také se zde nachází kantýna a burza a hlavně první Flashpoint, kterého se můžete zúčastnit každý den 1x, pokud ho dokončíte. Tento Flashpoint se odehrává cestou na centrální planetu, Dromund Kaas u Impéria, Coruscant u Republiky. Pokud nemáte s kým hrát (chce to alespoň ve dvou hráčích), nebo nemáte na něj chuť, tak na vás čeká obyčejný transport kousek vedle.

A ještě bych vlastně měl i zmínit, že kantýna funguje nejen jako odpočinkový plac (rest place) kde se můžete rovnou odlogovat ze hry, ale také tam odpočinkem získáte dvojnásobné zkušenosti v následujícím hraní a je to bezpečné místo k rozhovorům s vaším společníkem, které můžete provozovat zatím právě v kantýně nebo na vaší vesmírné lodi.

Celkově jsou mé dojmy ze hry velmi pozitivní, ale co už tak hezké není je, že spousta serverů je plná a čekací doby jsou občas vážně extrémní, klidně i přes hodinu. Samozřejmě jsou tu další servery, kde takové vytížení nepanuje, ale jděte tam hrát, když už na tom plném serveru máte postavu, splněnou startovní planetu a jste v gildě. Jednu rezervní postavu si sice uděláte, ale když se i ten server stane přeplněným s dlouhou čekací dobou, tak mít radost nebudete. Jinak nemůžu mít zatím žádné hrubé výtky. Uvidíme, jaká bude hra v pozdějších fázích, zatím je to na poli MMORPG prostě „EPIC“ a úctyhodný návrat Knights of the Old Republic.

Komentáře
Jméno:
Text:

Ochrana proti spamu. Napiąte číslici pět:
 

Zatím ľádné komentáře. Buďte první.