Star Wars Game Centrum

 
Attack Squadrons Battlefront Star Wars 1313 Star Wars Kinect The Old Republic The Force Unleashed 2 LEGO Star Wars The Force Unleashed KotOR 2 Clone Wars Adventures Clone Wars Empire at War KotOR Battlefront 2 Battlefront Star Wars Galaxies Republic Commando Jedi Knight: Jedi Academy

Star Wars: Knights of the Old Republic

» Pravidla D20

KotOR a KotOR II využívají papírových pravidel D20, která vznikla upravením původních Dungeons&Dragons (dále D&D). D&D je papírové RPG (hra na hrdiny) jako třeba Dračí doupě.
Během hraní KotORů vás třeba zajímalo, proč nemůžete na začátku investovat do dovednosti víc jak 4 body, kolik můžete na další atd. Nejsou to věci nějak podstatné pro dohrání hry. Mohou se vám hodit snad jen v případě, že si třeba chcete promyslet vývoj své postavy dopředu. Ale i pokud vás to zajímá jenom tak, čtěte:

Vlastnosti

Vlastností je celkem 6. Každou vlastnost vyjadřuje určitý stupeň a určitá oprava. Každému stupni vlastnosti připadá určitá oprava. Kladné opravy (se znaménkem +) se nazývají bonusy, záporné (se znaménkem -) postihy. Stupně vlastnosti jsou většinou pouze orientační a hra většinou počítá pouze s opravami. Nyní krátký popis každé vlastnosti:

Síla
- vyjadřuje fyzickou zdatnost vaší postavy. Používá se při útoku nablízko.
Obratnost
- vyjadřuje vaši pohyblivost, mrštnost a koordinaci vašich pohybů. Upravuje vaši třídu zbroje (Armor Class - AC), určuje útočné číslo (To Hit Amor Class - THACO) u zbraní na dálku, po naučení se některým odbornostem může upravovat váš útok nablízko. Používá se u záchranných hodů na reflexy. Pozor, některé zbroje mohou její opravu omezovat.
Odolnost
- ukazuje konstituci vaší postavy. Její oprava se používá při určování počtu životů, vypočítávají se dle ní záchranné hody na výdrž.
Inteligence
- ukazuje míru vzdělanosti postavy.Souvisí s vědomostmi, které se dají naučit. Zohledňuje počet dovednostních bodů.
Moudrost
- moudrost jsou přirozené vědomosti, takzvaný selský rozum. Největší vzdělanec může být inteligentní, ale nebýt moudrý a obyčejný sedlák možná nebude inteligentní, ale klidně může oplývat velikou moudrostí. Také souvisí s citlivostí smyslů. Ovlivňuje záchranné hody na vůli a sílu kouzel Jedie.
Charisma
- vypovídá o působení postavy na ostatní - o její kráse a přirozeném talentu dokázat ostatní přesvědčit. I ošklivá postava tak může být vysoce charismatická, pokud z ní vyzařuje jakési vnitřní kouzlo a přirozená autorita. Ovlivňuje sílu kouzel Jedie a chování ostatních postav k vám.

Na začátku máte všechny vlastnosti na stupni 8 a 30 bodů k rozdělení (tedy pokud si tvoříte vlastní postavu). V klasických D&D si vlastnosti nahazujete, ale počet 30 bodů je stanoven dobře. V podstatě dosáhnete přibližně stejných výsledků, jakých byste dosáhli hody kostkou.

Stupně a opravy vlastností (platí pro všechny vlastnosti)
StupeňOprava
1-5
2-3-4
4-5-3
6-7-2
8-9-1
10-110
12-13+1
14-15+2
16-17+3
18-19+4
20-21+5
atd.

Jednou za 4 úrovně pak můžete přiřadit jeden bod k libovolné vlastnosti.

Dovednosti

Na každé úrovni dostanete určitý počet dovednostních bodů. Jejich počet zjistíte následujícími vzorečky:

Na 1. úrovni(N+oprava za Inteligenci)x4
Na každé další úrovniN+oprava za Inteligenci

kde N je konstanta záležící na vašem povolání. Počet vašich dovednostních bodů nemůže být nikdy menší než 4 na první úrovni a menší než 1 na každé dal&sc

Komentáře
Jméno:
Text:

Ochrana proti spamu. Napiąte číslici pět:
 

Zatím ľádné komentáře. Buďte první.