KotOR a KotOR II využívají papírových pravidel D20, která vznikla upravením původních Dungeons&Dragons (dále D&D). D&D je papírové RPG (hra na hrdiny) jako třeba Dračí doupě.
Během hraní KotORů vás třeba zajímalo, proč nemůžete na začátku investovat do dovednosti víc jak 4 body, kolik můžete na další atd. Nejsou to věci nějak podstatné pro dohrání hry. Mohou se vám hodit snad jen v případě, že si třeba chcete promyslet vývoj své postavy dopředu. Ale i pokud vás to zajímá jenom tak, čtěte:
Vlastností je celkem 6. Každou vlastnost vyjadřuje určitý stupeň a určitá oprava. Každému stupni vlastnosti připadá určitá oprava. Kladné opravy (se znaménkem +) se nazývají bonusy, záporné (se znaménkem -) postihy. Stupně vlastnosti jsou většinou pouze orientační a hra většinou počítá pouze s opravami. Nyní krátký popis každé vlastnosti:
Na začátku máte všechny vlastnosti na stupni 8 a 30 bodů k rozdělení (tedy pokud si tvoříte vlastní postavu). V klasických D&D si vlastnosti nahazujete, ale počet 30 bodů je stanoven dobře. V podstatě dosáhnete přibližně stejných výsledků, jakých byste dosáhli hody kostkou.
Stupně a opravy vlastností (platí pro všechny vlastnosti) | |
---|---|
Stupeň | Oprava |
1 | -5 |
2-3 | -4 |
4-5 | -3 |
6-7 | -2 |
8-9 | -1 |
10-11 | 0 |
12-13 | +1 |
14-15 | +2 |
16-17 | +3 |
18-19 | +4 |
20-21 | +5 |
atd. |
Jednou za 4 úrovně pak můžete přiřadit jeden bod k libovolné vlastnosti.
Na každé úrovni dostanete určitý počet dovednostních bodů. Jejich počet zjistíte následujícími vzorečky:
Na 1. úrovni | (N+oprava za Inteligenci)x4 |
Na každé další úrovni | N+oprava za Inteligenci |
kde N je konstanta záležící na vašem povolání. Počet vašich dovednostních bodů nemůže být nikdy menší než 4 na první úrovni a menší než 1 na každé dal&sc
Zatím ľádné komentáře. Buďte první.