Star Wars: The Old Republic je ambiciózní online RPG hra (MMORPG), která vznikla místo třetího pokračování oblíbené série Knights of the Old Republic. Je pokračováním prvních dvou dílů, ale zároveň online hrou, u kterých je zatím typická absence vlivu hráče na příběh hry, a právě The Old Republic tuto skutečnost změnila. Bioware dalo najevo, že „tOR" bude KotOR 3, 4, 5, 6, a mnohem více. Příběh se odehrává tři sta let po událostech prvních dvou dílů, kdy nastane křehký mír mezi opravdovým sithským Impériem, které se vynořilo z hlubin vesmíru, a Republikou, která viní Jedie, že nezabránili Sithům v takovém pokroku. Konflikt nevyřeší pouze Síla, poněvadž Sithové z neznámých důvodů navrhli mír a Jediové se stáhli na rodnou planetu. Hráč se tak ujme povolání na straně Impéria, nebo Republiky, které se spoléhá na Sílu nebo běžné schopnosti.
The Old Republic je online pokračování ze světa KotORu a náhrada za ukončené MMORPG Star Wars Galaxies. tOR zprvu vyvolalo nejistotu kvůli nedostatku zkušeností vývojářů, zda se poučili z chyb minulých her a ze slibovaných revolučních změn. Bioware jsou jedni z mála, kdo mohl tuto nejistotu zlomit a uspět. I přes bezchybný start se to povedlo až po roce ostrého provozu, přidáním nového End Game obsahu a Free 2 Play modelu. Zprvu velmi komiksové výtvarné pojetí je dnes plně odpovídající grafickému stylu Star Wars a KotORu díky licencovanému „Hero" enginu. Ten byl vytvořen speciálně pro online hry. „tOR" byl ve vývoji přes čtyři roky a plánované vydání se zpozdilo o půl roku.
VÝVOJ: | BioWare Corp. |
ŽÁNR: | Placené MMORPG s možností Free2Play |
DATUM VYDÁNÍ: | Prosinec 2011 |
PLATFORMY: | Microsoft Windows |
NÁROKY: | nVidia 8800GTS, AMD HD3850, Core2Duo, 4GB RAM |
INSTALACE: | 20GB + |
Minulý týden se na internetu objevila poměrně zajímavá kauza. Zaměstnanec BioWare Mythic, který si zůstal pod anonymitou a nechává si říkat EA Louse (EA prevít), si na svém blogu "Why Warhammer Fail" (Proč Warhammer selhal) naštvaně vylil srdce a opřel se do EA, z něhož má být propuštěn. Dle něho stojí za neúspěchem MMO Warhammer Online především neschopné vedení a "řiťolez" Jeff Hickman (producent z Mythicu).
Nás ovšem zajímá následující informace. Dle vyhozeného zaměstnance stál vývoj Star Wars: The Old Republic masivních 300 miliónů dolarů, přičemž autoři jsou spokojeni pouze se zvukem a dabingem (hra prý zabere 20 GB při instalaci a z toho jsou většina jen zvuky). Zbytek je prý blbý vtip a EA (dokonce i George Lucas) začínají kolem toho panikařit. Zbytek zaměstnanců byl přesunut z Mythic do studia BioWare v Austinu, kde se The Old Republic vyvíjí, aby zachránili, co se jen dá.
Všechno musíme ale brát s rezervou. EA Louse je evidentně frustrovaný a snaží se EA pošpinit, jak jen to jde. Doufejme tedy, že BioWare, EA a LucasArts mají všechno pod kontrolou a tyto naštvané řeči se nestanou skutečností.
The Old Republic byla poslední hra ze Star Wars universa, kterou jsem si na letošním GamesComu zahrál. Po loňské zkušenosti jsem se na další osahání hry velmi těšil a byl jsem zvědavý, jak moc autoři od loňska pokročili. Ba co víc, poštěstilo se mi natolik, že jsem měl možnost vyzkoušet si hru rovnou dvakrát!
Celá prezentace byla rozdělena na 15-minutové části. V té první nám autoři pustili vyšperkovaný „Hope trailer“, který už jistě každý z nás viděl nesčetněkrát, a představili nám několik nových věcí. Konkrétně se například jedná o vesmírné bitvy (následoval také trailer na ně), jež ale nebudou povinné. Autoři přislíbili, že pokud vás poletování ve vesmíru jednoduše neláká, pak neexistuje důvod, proč byste se s touto pasáží měli trápit...[Celý článek]
Právě probíhající Comic-con přinesl velice zajímavé informace o The Old Republic . Tou nejzajímaější jsou bezpochyby vesmírné souboje a kustomizace lodí. Souboje budou řešeny tak, že hráč bude s lodí prolétávat přes tzv. "Hot spots" (nejspíše společné vesmírné lokace pro všechny hráče) a odtud bude vstupovat do instancovaných zón, kde bude konfrontován s polem asteroidů, stíhačkami, destruktory či fregatami atd. Žádné informace o vesmírném PvP nebo raidech, ale myslím, že i toho se dočkáme. Nejpozději v datadisku. Screeny a podrobnosti vyjdou v říjnu v jednom z amerických herních magazínů. Budeme Vás informovat.
Dále byly upřesněny tato důležitá fakta:
Měnit frakci nikdy v průběhu hry nepůjde. (myšleno Impérium a Republika)
Rasy budou omezeny classami. Každá classa má jen určitý počet na výběr.
Světelné meče jsou omezeny podle pokročilých tříd (advanced class). Např. Consular s oboustraným mečem je DPS a s klasickým mečem Healer.
Body světlé a temné strany hráč dostává nezávisle na hromadném rozhodnutí skupiny.
V novém pátečním oficiálním SWTOR updatu můžete díky videu mrknout na to, jak se nahrává nová originální hudba pro Star Wars: The Old Republic. Těšit se můžeme jak na motivy z obou dvou KotORů a také na oblíbené melodie z filmů tak i na úplně nové skladby (až 5 hodin). Na hudbě se podílí Jesse Harlin, který už má za sebou např. soundtrack pro Republic Commando (ten si můžete i od nás légalně stáhnout) a také je tvůrcem ústřední melodie pro The Force Unleashed. Pomáhat mu bude Mark Griskey (The Force Unleashed) a mnoho dalších lidí.
Pokud Vám nejde streamované video z našeho webu, tak se na něj můžete podívat na gamespot.com.
Všimněte si speederbiku (1 minuta 14 vteři).
Pro lepší orientaci jsme mírně upravili menu v sekci the Old Republic a hlavně ho doplnili o nové položky. První položka Profil hry vám nabídne profil hry (datum vydání, nároky rychlé představení), úvod do příběhu hry the Old Republic, vývojářské blogy a Články z výstav.
Položka Game info se tak zabývá čistě informacemi z Holonetu, Frakce & Strany, Povolání, Planety a nově Biografie, brzy taky přibude položka Obyvatelé (droidi, živočichové, rasy). Stay tuned;)
Po dnešním velkém updatu na oficiálním webu The Old Republic Vám přinášíme překlady biografií. Jedná se vždy o 2 postavy jedné ze tří frakcí - Impéria, Republiky a neutrálů. Na některých biografiích se stále pracuje a budou doplněny velmi brzy. Navíc se můžete těšit na překlady nové sekce holonetu, Rasy a obyvatelé SWTOR. a doplnění chybějích planet.
Dále pro Vás v redakci chystáme specialní články týkající se SWTORu, takže dále sledujte náš web.
Co k tomu dodat? Snad jen, že od posledního videa tohoto druhu, ušli vývojáři pořádný kus cesty. Můžete si povšimnout nových animací, speciálních abilit, zbraní či nových brnění a jejich modifikace.
Důvodem, proč se dnes na našem twitteru neobjevil link na aktuální páteční tOR update je, že jsem nový vývojářský deník o Jedi Consularovi rovnou přeložil:) Doufám, že vám dá trochu náhled do tohoto povolání, společně s naším profilem. Takže dnešní tOR update je v naší sekci vývojářských deníčků.