Minulý týden se na internetu objevila poměrně zajímavá kauza. Zaměstnanec BioWare Mythic, který si zůstal pod anonymitou a nechává si říkat EA Louse (EA prevít), si na svém blogu "Why Warhammer Fail" (Proč Warhammer selhal) naštvaně vylil srdce a opřel se do EA, z něhož má být propuštěn. Dle něho stojí za neúspěchem MMO Warhammer Online především neschopné vedení a "řiťolez" Jeff Hickman (producent z Mythicu).
Nás ovšem zajímá následující informace. Dle vyhozeného zaměstnance stál vývoj Star Wars: The Old Republic masivních 300 miliónů dolarů, přičemž autoři jsou spokojeni pouze se zvukem a dabingem (hra prý zabere 20 GB při instalaci a z toho jsou většina jen zvuky). Zbytek je prý blbý vtip a EA (dokonce i George Lucas) začínají kolem toho panikařit. Zbytek zaměstnanců byl přesunut z Mythic do studia BioWare v Austinu, kde se The Old Republic vyvíjí, aby zachránili, co se jen dá.
Všechno musíme ale brát s rezervou. EA Louse je evidentně frustrovaný a snaží se EA pošpinit, jak jen to jde. Doufejme tedy, že BioWare, EA a LucasArts mají všechno pod kontrolou a tyto naštvané řeči se nestanou skutečností.
8. | Pro uspech dnesnich MMORPG je integralni nekolik prvnich mesicu (mozna dokonce jen tydnu). Pokud po vydani hry neprijde prudky narust uzivatelu, je hra vicemene ztracena. Tak napriklad nedavno dopadlo ambiciozni APB a ma k tomu namireno i zbrusu nove Final Fantasy XIV, ktere dostava silne podprumerne hodnoceni. S nedostatem prodanych kopii se vetsinou zacne propoustet ve vyvojarskem tymu, coz byva prvni krok k neuspechu. Po vydani je naopak potreba tym rozsirovat a stabilizovat, aby byl schopen, mnohdy nedodelanou hru odladit. |
7. | dělat MMORPG je běh na dlouhou trať a vydání je jenom kus k cíli, vždycky následují updaty, datadisky |
6. | Já osobně jsem byl skeptický už od začátku a docela bych tomu i věřil - až na úchvatné trailery jsem z ničeho jiného nadšený nebyl - ale ještě je čas a třeba chlapci zapracují |
5. | ja tomu nemuzu uverit ale mozna je to tim ze nechci |
4. | jo, tak EA Louse pekne rozviril minuly tyden vody internetu, kazdopadne nazor jednoho anonymniho cloveka, ktery je navic na firmu nas**ny se tezko da brat jako reprezentativni nazor |
3. | Mno, vývoj MMO není nikdy lehká práce, ani WoW nebyl zrovna po vydání moc dodělanej |
2. | Já to sice vím už tři dny ale vaše podání se my líbí víc..... |
1. | Za poslední dobu je to prví novinka, kterou jsem se od vás dočetl první! =) Díky moc za i když trochu znepokojivé informace. Jinak myslím, že ToR na tom tak špatně nebude. |