Star Wars: Empire at War je strategie v reálném čase, fungující na principech nastolených už od dob Command & Conquer, od studia Petroglyph, které se skládá právě i z tvůrců této legendární hry. Hra se odehrává během 4. episody „Nová Naděje", kdy hrajete za Rebely od získání X-Wingů až po finální bitvu na Yavinu nebo za Impérium s úkolem vyvinout super zbraň Hvězdu smrti a zničit rebelskou špínu. Strategie přináší svěží novinky od boje na zemi i ve vesmíru, hrdiny Aliance i Impéria jako speciální jednotky a taktickou mapu s ovládáním času, kdy se snažíte plnit přidělené úkoly a zabrat co největší část galaxie nebo kampaň podle filmu. Nejzajímavější funkcí je filmová kamera, která ukazuje dění ve 3D z různých pohledů a střihů jaké známe z filmu a dává bojům ve vesmíru jedinečnou atmosféru.
Kritiky i hráčskou obcí bylo Empire at War nadšeně přivítáno, avšak nestalo se masovou hrou díky patchům, které negativně ovlivnili multiplayerovou hru a po čase velmi repetitivním bojům. Stále se však jedná o jedinou hru, kde si můžete užít obří bitvy imperiálních a rebelských flotil. Hra se dočkala po osmi měsících datadisku Forces of Corruption představující novou herní stranu organizovaného zločinu a děj od bitvy u Yavinu až po finální bitvu o měsíc Endor.
VÝVOJ: | Petroglyph Games |
ŽÁNR: | RTS Strategie |
DATUM VYDÁNÍ: | 17. ledna 2006, 25. října 2006 (Forces of Corruption) |
PLATFORMY: | Microsoft Windows, Mac OS X |
NÁROKY: | DirectX 9.0c, Radeon X1650 a novější, GeForce 7600 a novější |
INSTALACE: | 2.5GB, 2.5GB (datadisk) |
Napadlo vás někdy jak by v budoucnosti, nebo ještě lépe ve Star Wars, velitel celých flotil lodí korigoval bitvu? Jestli ano, tak teï to můžete vidět na vlastní oči. Arthur Nishimoto, student Illioniské university v Chicagu, je zjevně velký fanoušek Star Wars, a hlavně talent na hry. Naprogramoval hru Fleet Commander, založenou na herních mechanismech Star Wars Rebellion z roku 1998, a pro zbytek strategie použil nám velmi známou Star Wars Empire at War z roku 2006. Po úspěšném odzkoušení dotykového ovládání hru převedl na obrovskou dotykovou obrazovku přes celou stěnu, 20 stop široká s rozlišením 8160x2304. Musíme říct, že takhle bychom si Empire at War zahráli nejradši hned teï.
A před úpravou pro tuto velkou dotykovou stěnu hru odzkoušel na menší dotykové obrazovce TacTile integrovanou ve stole. Užijte si videa, protože my se pravděpodobně takového zážitku nedočkáme:) Pokud chcete vědět přesnou historii vzniku tohoto projektu, klikněte na zdroj vpravo dole.
Zdroj: Arthur Nishimoto