Star Wars Game Centrum

 
Attack Squadrons Battlefront Star Wars 1313 Star Wars Kinect The Old Republic The Force Unleashed 2 LEGO Star Wars The Force Unleashed KotOR 2 Clone Wars Adventures Clone Wars Empire at War KotOR Battlefront 2 Battlefront Star Wars Galaxies Republic Commando Jedi Knight: Jedi Academy

Star Wars: The Old Republic

» Postřehy z EA Winter Showcase 2009

Dnešek je pro nás a fanoušky nadcházející MMORPG The Old Republic opravdu velkým dnem, jelikož skončilo embargo na spoustu zásadních informací prezentovaných nějaký ten pátek zpátky před uvedením imperiálního agenta v San Francisku na půdě LucasArts. Jedni z pozvaných byli i členové serveru Darth Hater, který se zabývá přímo The Old Republic, takže přináší to nejširší spektrum informací. Mohli také potvrdit poslední povolání Jedi Consular a Sith Inquisitor, když byly odhaleny v německém magazínu PCGames. Na VIP prezentaci tOR samozřejmě nebyli jediní, už teï můžete číst spoustu novinek na zahraničních serverech. Dnes ale budeme čerpat především z Darth Hatera.

Producent Jake Neri se v obsáhlém rozhovoru rozpovídal o důvodech volby dalších dvou Sílou vybavených povolání. Jedná se hlavně o přínos akcí nabitého boje do online hry, celkovou vášeň pro Sílu a potřebu protějšku k Jedi Knightovi a Sith Warriorovi, kteří jsou zaměření na boj z blízka. Při plánování a výběru finálních povolání dával Consular a Inquisitor největší smysl. ©koda jen, že nevíme, z čeho vybírali. Consular je založen na postavách mistra Yody a Obi-wan Kenobiho, vládne světelným mečem, ale zakládá si na schopnostech Síly, respektive telekineze a telepatie. Nepřítel je pro něj loutka, kterou ovládá. Inquisitor má svůj původ v Hraběti Dooku a samotném Palpatinovi, místo aby vám zabodl světelný meč do týla, tak vás usmaží blesky. Nepřistupuje k boji takticky jako Consular, ale libuje si ve středu bitvy.

  To není až tak zásadní informace, ale Jake Neri pokračuje a komentuje i odhalení společníků (Companions). Společníci budou zásadním prvkem v tOR, podobně jako AI společníci v Guild Wars, které využíváte, pokud nemáte nikoho do party. Z toho plyne jednoznačný závěr, že se omezí problém hledání správných povolání do party. U tOR se ale jde do hloubky. Záleží na každém hráči, jaký chce mít herní styl a jestli chce společníka mít nebo ne. Bioware nechce, aby osobní herní styl hráče znevýhodňoval. Společníka pravděpodobně budete mít při hraní pouze jednoho a může vám pomoci s úkoly, ve kterých potřebujete jiné dovednosti, v boji a v postupu hlavního příběhu.

Je to tak, společník bude plnohodnotná AI postava jaké znáte z předchozích Knights of the Old Republic (Carth Onasi, Bao-dur), budete s ním vést rozhovory, můžete se s ním romanticky sblížit, či z některého udělat svého padawana. Každé povolání bude mít své určité dostupné společníky plus universální, které může získat každý nehledě na povolání, určitě bude z čeho vybírat. Hráči, kteří chtějí občas hrát sólo nebo nehrají v příliš velké gildě, či skupině, určitě získají.

Při prezentaci byli odhaleni právě dva společníci, které může získat pouze Sith Inquisitor. Kim Vaal zaměřující se na boj z blízka a schopný neutralizovat protivníkovi schopnosti v Síle doslova vysáním jeho energie a Xalek, bojovník vybavený Sílou po vzoru Darth Maula. Odhalené znovu potvrzuje zaměření na dvojce, ať už jde o vás a společníka, či vás a spoluhráč se stejným povoláním, kdy vám budou sekundovat společníci. O roli společníků v PvP zatím můžeme jen spekulovat, nicméně by měli být důležitým prvkem vývoje vaší postavy, a díky omezení na jednoho aktivního společníka nebudete muset trávit spousty času nad jeho vývojem.

Odhalení se dočkává i prvek, na kterém stojí a padá úspěch většiny RPG, vývojový strom postavy. V tomto případě vývojový strom Smugglera (pašerák), jenž nám dává náhled do budoucna, protože vývojové stromy jsou podle Jakea Neriho stále ve vývoji a dvě odhalené cesty vývoje nejsou jediné. Jedná se o Scoundrela (v podstatě darebák) a Gunslingera (pistolník), dvě vývojové větve, k nimž se může smuggler vypracovat. První nabízí boj na krátkou vzdálenost, stealth prvky a medicínu, druhý naopak boj na delší vzdálenost, použití dvou zbraní zaráz a mistrné přemlouvání. Neri naznačil, že každý hráč je jiný, někdo chce potajmu obcházet nebezpečí, jiný chce přepadávat lidi zezadu, či propalovat hráče z dálky.

obrázek převzat z darthhater.com

Možná se divíte medicíně, ale je to tak, Sith Inquisitor a Jedi Consular nebudou jediná povolání se schopností léčit, u pašeráka se jedná o přístup k medicíně z černého obchodu, koření, stimulanty, náhradní orgány. Léčení nebude dostupné každému povolání, avšak nebude omezeno na Consulara a Inquisitora.

Neri se také zmiňuje, že jakmile dosáhnete určitých zkušeností nebo splníte určité podmínky, tak se vám otevřou různé cesty vývoje a půjde mezi nimi lehce přecházet, pravděpodobně by tedy neměl být problém od určité chvíle změnit herní styl, jestliže vám nevyhovovalo zaměření na „stealth“, můžete se rozhodnout pro „persuade“ (přesvědčování). Všechny tyto skutečnosti se mohou ještě značně rozšířit nebo mírně změnit, protože možnosti vývoje postav jsou aktuálně hlavní náplní vývojářů.

Kluci z Darth Hatera byly schopni při hraní odhalit i spoustu všeobecných schopností, které nyní nebudeme vypisovat, protože stojí za celkové přeložení, které vám brzy přineseme. Jen ve zkratce se jedná o způsoby teleportace do bezpečné lokace (heartstone), statistiky, nápovědy ohledně questů, mapy, hledání skupin a tak dále. Také vám rovnou přeložíme obsáhlé články o stylu boje, schopnostech a původu Consulara a Inquisitora.

Ještě doplním, že článek z eurogamer.net naopak vyzdvihoval velkou filmovost a podobnost s originální Star Wars trilogií, ale kontruje úvahami a otázkami nad tím, co bude dělat tOR MMO hrou, pokud společník zaplní všechny schopnosti, co postrádá hráč a nebude třeba spoluhráčů, a jak si poradí herní svět se spoustou AI individualit. Determinace Bioware v integrování epického vyprávění do MMO bude podhoubím pro mnoho takových otázek, které zodpoví až nadcházející beta pro vybranou veřejnost.

Rozhodně je nad čím přemýšlet, ale do bety je zatím spousta času, od nás se můžete těšit na zmíněné profily Consulara a Inquisitora s jejich schopnostmi a překlad všeobecných schopností hráčů v tOR.

Fluke - 3.12.2009

Komentáře
Jméno:
Text:

Ochrana proti spamu. Napiąte číslici pět:
 

Zatím ľádné komentáře. Buďte první.