Dobrodružnější povahy a povahy se sklonem k zločinu dnes musí zářit štěstím. Naše galaktická výprava se vydává na pašerácký měsíc Nar Shaddaa, abychom tu poodhalili roušku několika zdejších tajemství a samozřejmě se zapletli do dění zdejších událostí ...
Tato část hry je trochu zvláštní. Aby jste se hnuli z místa, potřebujete pomoc Centrály (Exchange). Pro ni jste však zatím bezvýznamný. Musíte si získat jejich pozornost tím, že jim budete pomáhat, či škodit. Toho dosáhnete plněním různých subquestů.
 Majitele přistávací plochy buï ukecejte, nebo uplaťte, aby vám dovolil zde loï nechat.  Vzápětí se zapletete do hádky. Pomoc chudákovi neodmítnou dobří Jediové. Ještě můžete  podarovat jednoho uprchlíka almužnou, je to ale jen pro váš dobrý pocit. V obchodě s  droidy zjistíte, že zdejší majitel by dokázal změnit ID Ebon Hawku. Je k tomu však  potřeba několik věcí, které získáte později. Také můžete přijmout subquest s navrácením  robota. Jeho řešení spočívá v tom, že robot získáte od Kodina (u něj můžete nakoupit i  součástky pro opravu HK-47) a následné poslání robota k mechanikovi. Odměnu si pak  vyzvedněte u astromecha, který vám úkol zadal.   
 Také můžete pomoci jedné obchodnici před členy Centrály.   
 Nepřátelsky naladěné členy centrály můžete také potkat v místnosti na severovýchodě  oblasti.   
 Ještě můžete potkat muže, který vás bude přesvědčovat, že je Ebon Hawk jeho. Rozhodnutí  nechám na vás (situace z Telosu už by se však neměla opakovat). Nakonec se vydejte do  vězení. 	
 Vlezte dovnitř a sítí chodeb se dostaňte k uprchlíkům. Hned prvního od vstupu vpravo  můžete vyléčit.   
 Hussefovi můžete slíbit, že vyřídíte Centrálu a konkurenční gang, čímž uprchlíkům trochu  usnadníte situaci.   
 Aida se vám svěří s tím, že už dlouho neviděla svého muže. Toho najdete v docích. Pokud  vyřídíte stráže u vchodu do věznice, můžete Aidě předat vzkaz od jejího manžela a ta za  ním může odejít.   
 Naddě slibte, že zachráníte její dceru.   
 Odise je v docích možno doporučit posádce jedné lodi místo jejich nepříliš spolehlivého  kapitána.   
 Kahranna by potřebovala pilota. Buï jí slibte pomoc, nebo se sami za pilota vydávejte a  vymamte z ní nemalou finanční částku.   
 Také se zde dozvíte velmi zajímavé skutečnosti o Attonově minulosti. Věřím tomu, že vám  vyrazí dech.   
  Nakonec se vydejte pryč východem na druhé straně a dejte se na západ. Bude vám doporučeno  kvůli strážím vybírat bedny ve stealth módu. Jinak vás stráže spatří a strhne se boj.  Pokud máte zájem zůstat na světlé straně a zabít vůdce této skupiny, kašlete na to a  bedny vybírejte normálně. Cestou můžete také osvobodit dceru Naddy. Nakonec se dostanete  až k vůdci. Zlé postavy se s ním mohou dohodnout. Dobré taky, ale je to obtížnější. Je  velice pravděpodobné, že dojde k boji. Nikoho nešetřete. Pak se vydejte na východ. Je tu  ještě druhý gang. Opět se s nimi buï domluvte, nebo bojujte. Dobře prohledejte jejich  úkryt. Je tu pár věcí a hlavně – je to zadarmo. Až tuto oblast důkladně prošmejdíte je  čas navštívit promenádu. 	
 V této oblasti se nacházejí dva podniky - kantýna a herna pazaaku. Nejprve zamiřte na jih  do kantýny. Vevnitř se seznamte s terénem a přikecněte koho můžete. V rohu si všimněte  dvou nenápadných mimozemšťanů (uznávám, že do světa SW se tento výraz moc nehodí, ale  což). Jakmile se k nim ale přiblížíte, je s rozhovorem konec. Vyjděte proto z kantýny,  vezměte si postavu s dovedností maskování, vybavte ji generátorem neviditelnosti,  přejděte do solo módu, zapněte maskování a hurá k nim. Teï můžete v klidu vyslechnout  jejich rozhovor. Tím jste tu skončili a můžete přejít do herny pazaaku.   
 U dveří do herny vás zastaví bezvýznamná skutečnost – pro vstup musíte znát heslo. Vraťte  se ke vchodu na promenádu a promluvte si s „půlčíkem“ (výškou, ne rasou). Také vás osloví  skupinka žoldáků a bude požadovat, aby jste jednomu člověku v herně řekli, že má na  vrátnici návštěvu.   
 V herně si samozřejmě můžete zahrát pazaak – tady se schází místní špička v oboru. Taky  můžete dotyčnou osobu vylákat ven. Násilím, lhaním, nebo jí řeknete pravdu a rozhodnutí  necháte na ní. A zbylo nám poslední místo na tomto měsíci, kam můžete zatím jít. 	
 Pokračujte po plošině, dokud nedojdete k Fassovi. Hoïte s ním řeč, dokud vám nedá přístup  k pylonům. U počítače hned za ním převeïte energii do pylonu 1 a vraťte se zpět k východu  z lokace. Tu ale neopouštějte a zamiřte do budky. Z počítače vytáhněte ID lodí. Pak se  vraťte k počítači u Fassi a převeïte energii do pylonu 2. Vejděte do budky směrem za  Fassou (prostřední) a přistupte k počítači. Lodě naveïte v pořadí: Silver Zephyr,  Alakandor, Toorna’s Profits.Oznamte to Bassovi a máte u něj plus. Vejděte do obytné  části. Prohledejte všechny byty a se všemi si promluvte. Posádce lodi Lunar Shadow slibte  pomoc s kapitánem. Lassava má problémy s odletem. Buï předstírejte zaměstnance berňáku  (vyberte daň), nebo jděte za Fassou a využijte známosti (dluh smažte). Lootra se shání po  své ženě. Tento úkol viz vězení uprchlíků.   
 Bitcovi slibte, že mu vyzvednete balíček v pylonu 3. Hned tam jděte, vlezte do budky a  „vypněte“ droida. Poberte, co se dá, a vyrazte za vědcem. Ten už ale zmizel. Tím tento  úkol končí. 	
 Na vaši loï dříve nebo později zaútočí žoldácká skupina Rudá temnota. Nenechte si to  líbit a vyrazte obsazenou loï dobýt zpět. Hned po vstupu na palubu shledáte, že je  přeplněná k prasknutí. Nepřátele nešetřete, oni by to taky neudělali.   
 Je dobré nenechat si partu moc rozutéct, v jednotě je síla a přesila je nelidská. Lehko  se ale píše a těžko dělá. Pokud by se vám nepodařilo postavy uhlídat, je dobré se radši  soustředit jen na jednu, nejlépe na Jedie. Prostě zaberte alespoň část lodi (hodí se  třeba strojovna, tam je klid) a v případě, že je vaše postava moc raněná, se sem ukliïte  a vylízejte si rány. Takhle provádějte občasné výpady. Pokud tu navíc chvíli zůstanete,  tak se časem proberou i omráčení spolubojovníci a zase o něco oslabí soupeře. Tímto  neférovým způsobem obsaïte zpět většinu lodi, dokud nebudete schopni dát svůj tým zase  dohromady. Zformujte se, doléčte a získejte kokpit. Ebon Hawk vám opět říká „pane“.   
 Pokud jste splnili dost subquestů měl by se vám ozvat Visquis (myslím, že se ozve na  přistávací rampě – musíte tedy vyjít z lodi) a pozvat vás na přátelskou schůzku do  kantýny Jekk Jekk Tarr. Z doků možná víte, čím je tato kantýna zvláštní – je vytvořená  pro tvory, jež jsou na svých domovských planetách zvyklý na jiné složení plynů – pro vás  naneštěstí jedovatých.   
 Ještě něž opustíte Ebon Hawk pořádně svou hlavní postavu a Antona vyzbrojte a proveïte  level-upy. Oba dva za chvíli totiž zažijí dost krušné chvíle.   
 Po animaci vyrazte s hlavním hrdinou do doků. V rozhovoru s Attonem, jenž vás sleduje, na  něj ještě můžete získat vliv. Pak vejděte do doků. Promluvte si s Mirou a „nechte“ se  omráčit. 	
Nyní ovládáte Antona a jste v kantýně, kde jste maskováni vyslýchali mimozemšťany. Teï se to tu ale změní v bitevní pole. Antona čeká duo Slunečních dvojčat. Jde o poměrně těžký souboj. Obávám se, že férově je téměř nedohratelný. Proto radím ze své vlastní zkušenosti – nesmíte si pustit dvojčata moc k tělu, své meče ovládají dobře. Spíše používejte taktiku hit’n’run (pro ty, kteří nerozumí, překládám: zasáhni a zmiz). Je dobré začít běhat po kantýně a schovávat se za stoly a tak podobně. Umělá demence vykoná své a občas vás dvojčata ani nebudou pronásledovat a zůstanou uprostřed místnosti, nebo jim bude notnou chvíli trvat, než přijdou na to, že v této hře se skákat nedá a je nutné stůl oběhnout. V těchto případech po nich střílejte a házejte granáty. Jakmile jim zůstane minimum života, klidně je vezměte po hlavě mečem. Radši si ale uložte do spešl pozice – přeci jenom to záleží na kostkách.
  Teï se ocitnete v Miřině kůži. Dojděte ke kantýně, oblečte si skafandr a vlezte dovnitř.  Můžete se tu trochu porozhlédnout, ale nakonec určitě zamiřte do soukromého pokoje. Po  animaci se opět ujmete vaší hlavní postavy.   
 S vaším charakterem vyjděte z bytu a zamiřte do kantýny. Vaši nepřátelé, kteří o vás už  vědí, se vás pokusí přiotrávit. Naštěstí vás Kreia naučí Síla Dýchání. Tu si musíte  pokaždé zapnout, jinak se otrávíte (naštěstí chvíli vydrží). Jak už jsem psal, nepřátelé  o vás vědí, takže čekejte milé přivítání. Prostě tam vlítněte a rozprašte uvítací výbor.  Nepřátel je dost, ale jsou také dost slabí. Mečem a Silou si probíjejte cestu až do  soukromého pokoje.   
 Tady už bohužel nikoho nenajdete, tak následujte padouchy tajným vchodem v rohu  místnosti. Jste v tunelech. 	
Nejprve asi zjistíte, že vám nefunguje minimapa. Přesně před vámi jsou tři místnosti. Pokud se tu nechcete dlouho zdržovat v prostřední zahněte vlevo a stále rovně. Dojděte ke dveřím do podzemního komplexu a na chvíli se rozlučte s vaším charakterem.
 Ocitli jste se v aréně, která leží v komplexu, před jehož dveřmi čeká hlavní hrdina.  Hráči světlé strany se ujmou Miry, zemňáky čeká wookie Hanharr. Já jsem to dohrál za  světlou stranu, takže teï budu pokračovat tímto směrem.   
 Tedy Mira je přebornicí hlavně na střelně zbraně, což je v tomhle těsném prostoru trochu  nevýhoda, ale jen trochu. Vězte, že horší časy ještě přijdou.   
 Je dobré využít min kolem arény. Neobratný wookie na ně totiž snadno šlápne. Také oberte  mrtvoly – najdete v nich granáty a šipky, které může Mira vystřelovat ze speciálního  zápěstního zařízení. Nešetřete municí a střílejte po Hanharrovi, co to jde. Taky ho  můžete seknou mečem a pokud vás zraní obíhejte kolem arény, dokud se rány nezacelí.   
 Po vítězství nad Hanharrem vás ještě čeká boj s divou zvěří. Pokud jste po souboji s  Hanharrem hodně zraněni, možná to bude vaše konečná. Když tak zkuste obíhat kolem, dokud  se nevyléčíte. Je to těžké, ale dá se to. Pak dovnitř vběhnou dva lovci odměn – jsou to  velmi nebezpeční bojovníci. Než sem vběhnou, doporučuji vám schovat se v kotcích, tam vás  nikdo hledat nebude. Tady si počkejte a uzdravte se. Na tyto lovce pozor – jsou extrémně  nebezpeční.   
  Co dělat, jakmile je porazíte? Cílem je otevřít dveře hlavní postavě, čekající před  vchodem. Buï podstoupíte řadu obtížných soubojů s lovci odměn, nebo se na ně vykašlete, z  arény poběžíte přímo rovně do velké místnosti, zahnete vlevo, proběhnete kolem lovců  odměn, v místnosti úplně vlevo (hned další místnost) opět zahnete vlevo a na stěně  otevřete dveře.   
 Váš hrdina se konečně dostal dovnitř a je čas to tu trochu prošmejdit. Důkladně to tu  prohlédněte. Nakonec si nechte arénu. Tady potkáte Visquise. Po sledu animací se ke slovu  dostává náš malý plechový přítel T3-M4.   
 T3-M4 předstírá, že je zaměstnancem Voggy. Pak vjeïte do skladu. Vemte všechno a  promluvte si s robotem u dveří (C7-E3). Ten vás pošle do háje (k jinému droidovi).  Zajeïte za ním (C6-E3), promluvte si s ním, vraťte se k C7-E3 a vyprovokujte souboj. Pak  si otevřete dveře a vjeïte do nových prostor. Zamiřte ke Komunikační místnosti. Než se  dostanete dovnitř, je třeba rozlousknout jednu hádanku. Samozřejmě, že tu mám řešení:  1.prostřední blok proti směru hodinových ručiček (center block counter-clockwise) 2.pravý  blok po směru hodinových ručiček (rightmost  block clockwise 3.levý blok proti směru  hodinových ručiček (letmost block counter-clockwise). Robot uvnitř vám za námahu věnuje  prázdnou ID kartu.   
 Při návratu je ještě třeba porazit tři droidy typu HK-50 (hodně rozšířený typ,  nemyslíte?). To by ale neměl být takový problém. Teï je čas se vypravit na Gotovu jachtu.  Vyberte dva členy, kteří půjdou vysvobodit vaši hlavní postavu. Mě osobně se osvědčilo  duo Visas, Handmaidem. 	
  Z droida získejte program Shut Down. Z počítače můžete také stáhnout program Overload. Za  dveřmi si to vyříkejte s robotem. Pozor, pokud se přiblížíte ke dveřím robot obdrží  posily. Do počítače nahrajte programy použijte na něj přístupovou kartu od droida. Tím si  zpřístupníte cely. Nahrajte do nich Shut Down. Zamiřte úplně na východ a z droida  vytáhněte program k ovládání obranných věží. Do těch se pokuste nahrát Overload. Pokud je  takto nevypnete (stejně jako já) zažijete za chvíli peklo. Směrem ke kruhovému sálu s  vaším hrdinou totiž cestu lemuje přímo alej věží. Pokud je nevypnete přes počítač nezbude  vám, než používat taktiku udeř a uteč. Přiberte hlavního hrdinu a prozkoumejte jižní  část. Pak vyrazte na západ směrem k můstku.   
 Cestu vám zkomplikují minová pole. Pokud je nemáte jak vypnout (stejně jako já) musíte je  prostě přepochodovat (opět stejně jako já – radím vám dobře, tohle doma nezkoušejte. Na  můstku ještě vypněte přívod proudu a hurá zpátky na Ebon Hawk. Trochu vás zdrží pár lovců  odměn a o něco silnější Sluneční dvojčata, ale s Attonem to bylo o mnoho těžší, že? Pak  už se jen pokochejte hezkou animací. 	
Konečně se sejdete s dalším mistrem Jedi. Poté se ještě můžete vydat za Voggou. Øekněte mu o Gotovi a vyjednejte s ním dovoz náhradního paliva pro Telos. Pokochejte se novým přírůstkem do vaší party – robotem G0-T0.
Co teï? Nyní se podíváme na to poslední, co nám tam zbylo – planeta Onderon, respektive její měsíc Dun. Pro respektive? To zjistíte v příští části návodu. Zatím zdar!