Star Wars Game Centrum

 
Attack Squadrons Battlefront Star Wars 1313 Star Wars Kinect The Old Republic The Force Unleashed 2 LEGO Star Wars The Force Unleashed KotOR 2 Clone Wars Adventures Clone Wars Empire at War KotOR Battlefront 2 Battlefront Star Wars Galaxies Republic Commando Jedi Knight: Jedi Academy

Star Wars: The Old Republic

» GamesCom 2010: Star Wars The Old Republic - dojmy

The Old Republic byla poslední hra ze Star Wars universa, kterou jsem si na letošním GamesComu zahrál. Po loňské zkušenosti jsem se na další osahání hry velmi těšil a byl jsem zvědavý, jak moc autoři od loňska pokročili. Ba co víc, poštěstilo se mi natolik, že jsem měl možnost vyzkoušet si hru rovnou dvakrát!

Celá prezentace byla rozdělena na 15-minutové části. V té první nám autoři pustili vyšperkovaný „Hope trailer“, který už jistě každý z nás viděl nesčetněkrát, a představili nám několik nových věcí. Konkrétně se například jedná o vesmírné bitvy (následoval také trailer na ně), jež ale nebudou povinné. Autoři přislíbili, že pokud vás poletování ve vesmíru jednoduše neláká, pak neexistuje důvod, proč byste se s touto pasáží měli trápit. Každopádně pro hráče jsou připraveny jejich vlastní lodě, které půjdou přizpůsobit obrazu svému. Další novou věcí bylo oznámení specializací pro jednotlivá povolání, o nichž si brzy počtete na našem webu.

Jakmile nás vývojáři přesvědčili o tom, že právě Star Wars: The Old Republic bude tou nejlepší hrou a že se jedná o největší projekt od BioWare vůbec, přesunuli jsme se do vedlejší místnosti, kde už pro nás byl připraven zhruba tucet počítačů s hratelným demem.

Na výběr bylo hned několik povolání – Smuggler, Trooper či Sith Warrior. Jelikož mě vždycky táhlo k těm dobrým, zamířil jsem si to k Trooperovi, kolegyně Alžběta z časopisu ABC si naopak vybrala SWTOR verzi Hana Sola – Smugglera.

Oba dva jsme začínali na planetě Ord Mantell. Zatímco Alžběta se vrhla do prvního questu hned na povrchu planety, já jsem si se svým Trooperem musel odbýt úvodní minuty v malém raketoplánu. Nešťastnou náhodou jsem ale narazil na bug, kdy se mi jeden skript nespustil tak, jak měl. Po pohotovém zásahu jednoho z vývojářů, který mi hru resetoval, bylo na druhý pokus vše v pořádku a dostal jsem se bezpečně na planetu.

Po rozhovoru s jedním důstojníkem, od něhož jsem také dostal svůj první quest, jsem se připojil ke zbytku hráčů, kteří už zběsile plnili své úkoly. S Alžbětou jsme se rozhodli, že vytvoříme tým a vyzkoušíme tak spolupráci Smuggler + Trooper v praxi. A musím uznat, že to fungovalo báječně. Zatímco Smuggler se krčil za každou překážkou, kterou využíval jako krytí, a sestřeloval postupně nepřátele, já se svým Trooperem jsem si nebral servítky a se svým kanónem jsem to v první linii kosil, jak to jen šlo.

Naším úkolem bylo vyřadit jakési stanice v osadě. Vše šlo jako po másle a za chvilku jsme měli quest splněný. Nezbývalo nám nic jiného, než jít prozkoumat okolní svět. Hned za hlavní bránou se nacházel generál v nouzi, jenž po nás chtěl zneškodnit ostřelovače v kopcích. Tady jsme si mohli nově vytvořený systém dialogů, do kterého se můžou zapojit všichni hráči v partě. Jenže, moc jsme na ten systém nepřišli a zdálo se nám, že odpovídá vždy ten, co rychleji klikne na odpověï.

Pustili jsme se do křížku s dalšími nepřáteli a v tom mi na rameno zaklepal jeden z vývojářů, aby mi oznámil, že je mu to fakt líto, ale čas vypršel. 15 minut uběhlo jako voda a sám jsem byl překvapený, že už je konec. Čas běžel neuvěřitelně rychle a člověk tak neměl ani příležitost se do hry více ponořit.

Z hraní jsem si odnesl velmi dobré pocity a nemůžu říct, že by mě hra nebavila. Stejně jako loni jsem si těchto 15 minut náramně vychutnal a bylo mi líto, že nemůžu mít SWTOR už doma. To jsem ale nevěděl, že se dostanu ještě na jednu prezentaci.Alana Logan, PR manažerka z EA, která se o SWTOR starala, nabízela lidem okolo návštěvu jedné volné prezentace, protože jeden termín se zřejmě nenaplnil dle plánu. Proto jsem neváhal a namířil jsem si to na druhou návštěvu.

Při druhé možnosti vyzkoušet si SWTOR jsem samozřejmě sáhnul po jiném povolání, abych si vyzkoušel i druhou stranu barikády. Zvolil jsem Sith Warriora, jenž právě začínal na známé planetě Korriban. Bohužel, moc jsem si toho nevyzkoušel. Většinu hry jsem jen zmateně pobíhal od jednoho místa k druhému a akce jsem si moc neužil. Nehledě na to, že světelný meč jsem ještě přístupný neměl. A to, že během chvilky byl konec...o tom jsem psal už výše.

Po audiovizuální stránce toho hře zatím moc nelze vytknout. Grafika je taková, jaká je, s tím už se musíme smířit. Avšak mně osobně přišlo, že pro MMO účel to bohatě stačí. Pochválit ale musím cutscény, které jsou udělané parádně a dokážou do hry pěkně vtáhnout. Hudební doprovod se skládal převážné ze známých filmových kousků, ale slyšel jsem i spoustu nového nahraného materiálu, na který se osobně moc těším.

Těch 30 minut u hratelné ukázky Star Wars: The Old Republic jsem si vychutnal a moc jsem se bavil. Jde sice ještě cítit, že toho vývojáři mají hodně před sebou, ale už teï šlo poznat, kolik práce na tomto projektu udělali. Vydání je předběžně naplánováno na jaro příštího roku, já osobně ale vidím reálněji až podzim 2011. A jestli tento jedinečný Star Wars projekt sesadí z trůnu World of Warcraft? O tom musí rozhodnout sami hráči. Každopádně máme se na co těšit!

Komentáře
Jméno:
Text:

Ochrana proti spamu. Napiąte číslici pět:
 
   
18.

c.i.s - 03.02.2011 | 09:36

kdo co bude?ja budu trooper nebo smugler nebo snad jedi

17.

beback - 30.12.2010 | 01:14

tady maš skoro vše přeloženo http://www.sw-tor.cz/

16.

Danken - 14.12.2010 | 21:04

Luca: To rozhodne muzes

15.

Lůca - 13.12.2010 | 16:12

Ahoj Můžu si zahrát hru star wars?

14.

Dark Philippus - 12.12.2010 | 11:40

Jooo!!A at vás provazí síla,ale sem Sith takže je to houby platný

13.

Dark Philippus - 12.12.2010 | 11:38

To Algernon: jo Bounty Hunter je skvelej
Taky se tešim na TOR,ale sem zvedavej jak to bude s placenim,všude píšou něco jiniho tak nevim.Wow je debilní hra,TOR podle mě bude mít větší pozornost''aspon doufám''.Protože si myslim že kdyby byla velka popularita u této hry tak by i snad začali trochu víc překladat komiksy SW a tak....

12.

pospik - 10.12.2010 | 09:12

já osobně jsem hrál Wowko a naoffik bych nikdy nešel ale přpádně SW si na svoji kreditku sáhnu a budu podporovat vyvojáře

11.

Danken - 08.12.2010 | 13:40

To Miz: Nikdo jeste nevi jak to s placenim... popripade Free servery bude... tudiz i ta sance na sesazeni te spiny stale zije. Necht Vas provazi sila.

10.

Miz - 07.12.2010 | 20:10

Článek bezvadný to bezesporu . Ale sesadit WoW , těžko říct + plus to že pokud bude mít SWTOR nějakou radikální ochranu jen těžko sesadí MMORPG jako WoW , u kterého mají hráči tu šanci si vyzkoušet hraní WoW bez placení

9.

Tom - 21.11.2010 | 18:32

Díky za článek, fakt se ti povedl, už se nemůžu dočkat na SWTOR

8.

Vodovod - 07.11.2010 | 20:25

Ono to wow nespadne vôbec. Je to najhranejšia hra sveta (áno hranejsia viac jak cs) a ešte k tomu v decembri vide cataclysm a každý si ho bude chcieť zahrať.

7.

Draven - 14.10.2010 | 17:21

Pěknej článek a už se na TOR nehorázně těšim Jinak na oficiálních stránkách už jsou docela dlouho potvrzený planety Nar Shadda a Corelia(teda měsíc a planeta). A nově i Ilum. Kdy bou jejich profili i tady na webu ?

6.

PADRIO - 12.10.2010 | 16:50

Moc díky za info. =) Článek pěkný.

5.

Chado - 09.10.2010 | 19:24

Souhlasim a rozhodně souhlasim s WOWkem,ale nemyslim si že spadne o moc míst dolů.

4.

Algernon - 09.10.2010 | 12:54

to takyale tak za rok mysli ze tak jako tak budou Freečka

3.

Pepik - 08.10.2010 | 23:56

Ja jsem spise zvedav jak to bude s placenim...

2.

Algernon - 08.10.2010 | 22:00

sem natasenej a wow to je nuda
ja osobne si mysli ze se to udrzi tak 2 roky na zebricku hratelnosti
a vyskousim si az to sezenu Bounty Huntera ten mne nejvice zaujal

1.

rastaman - 08.10.2010 | 19:20

to rozhofnr se mame naco tesit