Star Wars: Galaxies byla dlouholetým veteránem žánru MMORPG, vyprodukovaná v Americkém studiu Sony Online Entertainment sídlícím v Austinu (Texas). Hra byla převážně zaměřena na simulaci života ve světě Star Wars se vším, co k tomu patří. Časově zasazena do období mezi epizodu IV a V, takže jste se mohli setkat se všemi postavami staré trilogie. Velký důraz byl kladen na hráčskou kreativitu a různorodé komunitní aktivity. Proto jste mohli nalézt hráčská města, propracovanou tvorbu hráčských questů (úkolů), vesmírné souboje a cestování, výborný systém výroby a vylepšení herních předmětů či podporu role-play událostí. Samozřejmě nechybělo ani klasické plnění úkolů, bojové instance nebo souboje hráčských frakcí. SWG bylo celkově velmi svobodné MMORPG, ve kterém hráči tvořili svůj herní zážitek místo, aby jim byl pouze nabídnut, není divu, že mezi hardcore fandy se jednalo o nejlepší Star Wars hru.
Po slibném začátku prošla Galaxies bouřlivým obdobím vývoje, které bylo lemováno spoustou chyb ze strany vývojářů, jež vyústily v dlouhodobý neúspěch (více zde). Již od roku 2006 byl ve vývoji nástupce na poli Star Wars online her – The Old Republic. Ironicky taktéž v Austinu, avšak u BioWare. Zaměření a celkové pojetí obou her je ale natolik rozdílné, že se v praxi jedná o naprosto rozdílné herní žánry. Na jedné straně máme Galaxies podporující kreativitu samotných hráčů a na druhé stojí The Old Republic se svým silným příběhem, který hráči umožní prožít heroický zážitek. Bitvu samozřejmě vyhrálo SWtOR a SWG zavřelo své brány koncem roku 2011, uzavírající tak jednu epickou kapitolu, kterou si už nikdo nezopakuje, pouze ti, co byli její součástí na ni mohou s radostí vzpomínat, anebo taky ne ;)
VÝVOJ: | Sony Online Entertainment |
ŽÁNR: | MMORPG s měsíčními poplatky |
DATUM VYDÁNÍ: | 26. června 2003 |
PLATFORMY: | Microsoft Windows |
NÁROKY: | DirectX 9.0c, Radeon X800 a novější, GeForce FX a novější |
INSTALACE: | 7GB |