Star Wars: The Old Republic je ambiciózní online RPG hra (MMORPG), která vznikla místo třetího pokračování oblíbené série Knights of the Old Republic. Je pokračováním prvních dvou dílů, ale zároveň online hrou, u kterých je zatím typická absence vlivu hráče na příběh hry, a právě The Old Republic tuto skutečnost změnila. Bioware dalo najevo, že „tOR" bude KotOR 3, 4, 5, 6, a mnohem více. Příběh se odehrává tři sta let po událostech prvních dvou dílů, kdy nastane křehký mír mezi opravdovým sithským Impériem, které se vynořilo z hlubin vesmíru, a Republikou, která viní Jedie, že nezabránili Sithům v takovém pokroku. Konflikt nevyřeší pouze Síla, poněvadž Sithové z neznámých důvodů navrhli mír a Jediové se stáhli na rodnou planetu. Hráč se tak ujme povolání na straně Impéria, nebo Republiky, které se spoléhá na Sílu nebo běžné schopnosti.
The Old Republic je online pokračování ze světa KotORu a náhrada za ukončené MMORPG Star Wars Galaxies. tOR zprvu vyvolalo nejistotu kvůli nedostatku zkušeností vývojářů, zda se poučili z chyb minulých her a ze slibovaných revolučních změn. Bioware jsou jedni z mála, kdo mohl tuto nejistotu zlomit a uspět. I přes bezchybný start se to povedlo až po roce ostrého provozu, přidáním nového End Game obsahu a Free 2 Play modelu. Zprvu velmi komiksové výtvarné pojetí je dnes plně odpovídající grafickému stylu Star Wars a KotORu díky licencovanému „Hero" enginu. Ten byl vytvořen speciálně pro online hry. „tOR" byl ve vývoji přes čtyři roky a plánované vydání se zpozdilo o půl roku.
VÝVOJ: | BioWare Corp. |
ŽÁNR: | Placené MMORPG s možností Free2Play |
DATUM VYDÁNÍ: | Prosinec 2011 |
PLATFORMY: | Microsoft Windows |
NÁROKY: | nVidia 8800GTS, AMD HD3850, Core2Duo, 4GB RAM |
INSTALACE: | 20GB + |
Nelekejte se nadpisu, nezačínáme psát novinky v angličtině, ale toto sousloví se asi nejlépe hodí k popsání aktuálního zamyšlení. Čím více se blíží dokončení The Old Republic, tím více se začínají objevovat obavy z problémů, které potkali Galaxies při svém vydání. Každý chceme být Jedi nebo Sith Warrior a nedávné hlasování na fórech Bioware to potvrzuje. Skoro 60% lidí hlasuje pro tyto povolání, a přiznejme si, že každý si chceme zkusit Jedie nebo Sitha jako jednoho z prvních. A to je problém. Ze světa spoléhajícího na spolupráci všech povolání se najednou stane válka mezi následovníky Síly.
Samozřejmě, každý se těší na PvP souboje plné světelných mečů s filmovou atmosférou, ale ze strany hry, se tak jedná o přemrštěné množství postav, jejichž účel je v podstatě „tankovat" hráče, NPC charaktery a všelijaké potvory. Nedostatek podpůrných postav, které léčí, a doplňují schopnosti v boji, najednou pozná spousta hráčů v instancích a možná i při questech. Ta zbylá procenta hráčů, kteří nesehnali nikoho s jiným povoláním, se prostě pustí do PvP soubojů a otravování života spousty hráčů, kteří chtějí z většiny hrát PvE (hráč vs. Prostředí).
Pokud na každém serveru potkáte takovou přemíru hráčů za jednu stranu, tak hra brzy omrzí, nejen proto, že nemůžete sehnat nikoho na instance, či questy, ale i kvůli otrávenosti, když na vás za každým rohem vyskočí parta Jediů/Sithů za jediným úkolem, otravovat. Vtipné na tom je, že pokud by se Bioware rozhodlo omezit početně povolání nebo dát tuto možnost serverům, tak tu bude i spousta nespokojených hráčů, kteří nemohou najít server, kde si konečně zahrají za Jedie/Sitha.
Vcelku patová situace, která může zapříčinit odchod lidí po prvních úspěšných měsících, jako se to stalo Age of Conan (Zde díky herním nedodělkům) a jiným hrám. Já osobně si přeji, aby se The Old Republic vyrovnalo World of Warcraftu nebo se o ní stejně mluvilo, a byla stejně oblíbená. Avšak Bioware bude muset ještě dost zapracovat na herním prostředí, aby byla dostatečná rovnováha a zábava. V této oblasti mělo World of Warcraft výhodu, nemělo Jedie a Sithy.
Snad „single" prožitky ve více lidech, které Bioware slibuje, tyto problémy omezí. Moje první postava určitě bude „Trooper", tady na mě PR Bioware opravdu zapůsobilo, ale i tak si budu chtít udělat i já svého Jediho. Obávám se, že to nejlepší na světě Star Wars se lehce může stát dvojsečnou zbraní.
A co vy? Přiznejte se v diskuzi, jestli čekáte hlavně na Jedie/Sitha anebo spoléháte na kvalitu podpůrných postav, či jste pro nějaká omezení.
Dnes Vám přinášíme již 5. díl z historie příběhu MMORPG The Old Republic.
Klamný tah Sithského impéria zanechal Coruscant v ruinách a donutil Republiku přijmout nepříznivé podmínky Coruscantské smlouvy. Senát a Jediové i přes své rozčarování nepropadají falešným iluzím – mírová smlouva je kriticky důležitá pro přežití Republiky. K zajištění okamžitého a řádného stažení sil z hvězdných systémů postoupených Impériu vyslala rada Jedi své nejlepší členy do Vnějšího okraje na palubě diplomatické lodi Envoy. Bohužel, mise se obrátila v katastrofu, když bez vysvětlení propukla bitva mezi Envoy a imperiální transportní lodí letící na Korriban. Následkem bitvy byla Envoy zničena, a tak mladá Jedi Satele Shan uvízla v záchranném modulu, kdesi v neznámém hvězdném systému…[číst druhou kapitolu]
Při pravidelném pátečním updatu nám Bioware naservírovalo novou planetu jménem Balmorra. Jedná se o poměrně méně známou planetu, která nám tak ukáže další nová místa z jedné předaleké galaxie. Informace o této planetě už díky Dromedarrovi najdete i u nás .
Darth Hater na svých stránkách vydal zajímavý článek polemizující o Sithském impériu vs. zlo. V podstatě jde o myšlenku jestli bude v "The Old Republic" Sithské impérium skutečně zlá frakce nebo se jedná spíše o skupinu s jiným pohledem, zastávající více emoce a vášeň, než chladnost a klid Jediů.
Pro originální trilogii jsou Sithové ztělesněním čistého zla, ale rozšířené universum (knihy) nebralo sithy za vyloženě zlou frakci. Stejně tak v nové filmové trilogii jde Sithům o ovládnutí celé galaxii za účelem řádu, odstranění konfliktů a podlácení senátorů, nejen o pomstu Jediům .
Tudíž se často spekulovalo, jestli by strana, ke které budeme patřit, neměla být závislá podle morálky (Light vs. Dark), poněvadž Dark Jedi může být považován, minimálně titulem, za Sitha. Stejně jako Hrabě Dooku, či naopak Bastilla. Bioware to bere jinak, ve hře budeme moci být prostě Dark Jedi za Republiku nebo Sith věřící ve Světlou stranu Síly za Sithské impérium.
Všichni ve hře budeme patřit ke svým frakcím nehledě na morálku. Podobně jako ve druhé světové mohl špatný voják bojovat za spojence, stejně tak dobrý za němce. Kdo viděl minisérii HBO Bratrstvo neohrožených, tak si určitě vybaví scénu Američana původem z Německa, který se vrátil bojovat za vlast. A to ze Sithského impéria nedělá vyloženě zlou frakci.
Samotná otázka vyvstává v tom, jestli Bioware považuje Impérium za zlé, protože i dobří lidé mohou pracovat pro špatné organizace, nebo Impérium není zlé, protože jsou mezi ním i zástupci světlé strany?
Jeden z vývojářských blogů naznačil, že Sith ve hře bude moci poslouchat svého mistra, stejně tak plánovat jeho budoucí vraždu, či se dokonce snažit o vlastní osvobození ke straně světla a destabilizovat Impérium zevnitř. To by znamenalo, že Bioware inklinuje spíše k originální trilogii než rozšířenému universu. V případě, že je náplní osoby, věřící ve Světlou stranu Síly, destabilizovat Impérium zevnitř, tak je v podstatě zlou frakcí.
Bioware se samozřejmě doposud přesně nevyjádřilo, co pro ně Sithské impérium znamená po straně morálky, avšak dost hráčů by uvítalo možnost, že zastávají jen jiný úhel pohledu.
Do vydání MMO hry Star Wars: The Old Republic sice zbývá ještě fůra času, ale vás již jistě zajímá, jak to bude s měsíčními poplatky, popř. jaká částka se bude platit. Darrell Rodriguez z LucasArts nedávno pro GameIndustry.biz prohlásil, že forma placení ještě není pevně stanovená, ale prý už uvažují o několika metodách, které by mohli využít.
Jednou z nich je například platba podle toho, v jakém regionu se právě nacházíte. Server Hrej.cz spekuluje nad tímto tématem takhle:
Ve vyspělých zemích, kde není problém platit měsíční poplatky kreditní kartou by Lucasarti mohli přistoupit ke klasickému modelu pravidelných měsíčních bakšišů, které známe třeba z World of Warcraft a dalších onlinovek. V regionech, kde je vysoká míra pirátství a/nebo velmi slabá podpora online platebních služeb by se mohl nasadit model mikrotransakcí, kdy by základní hra byla zdarma a platili bychom pouze malé částky třeba za odemčení nadstandardního obsahu. Nu a v zemích, kde online hry nemají vůbec žádnou tradici by The Old Republic mohla být klidně úplně zdarma, neboť, jak je známo, BioWare hodně lpí na propagaci značky samotné...[celá novinka]
Platební detaily jsou asi nejvíce propíraným tématem ohledně SWTOR i u nás na stránkách, přesto nás stále zajímá - jaké variantě byste dali přednost vy? Zatímco budete přemýšlet o svém názoru, můžete si SWTOR už předobjednat, v příslušné sekci si nově přečíst o Coruscantu, Bounty Hunterovi, podívat se na komiks anebo zabrouzdat mezi screenshoty a artworky ze hry, které jsme aktualizovali o nové kousky.
Øíkali jste si o to dlouho, my víme. A konečně jsme se k tomu dokopali! Fluke před několika dny rozjel překlad webového komiksu o Star Wars: The Old Republic a nyní vám přinášíme první ochutnávku. Přeloženo už máme prakticky vše, ale rozhodli jsme se, že abychom měli něco do zásoby, budeme každý den vydávat několik stránek (někdy třeba co dva dny) a vždy se o tom dozvíte na našem Twitteru. Nyní už vás jen odkážu na předmluvu ke komiksu, kterou byste si měli určitě přečíst, a na první kapitolu s názvem Coruscantská dohoda. Enjoy!
Možná už nikdo neočekával žádnou pořádnou bombu po výstavách jako GamesCom, Comic Con nebo E3, ale Penny Arcade Expo prokázalo opak. V následujících videích můžete zhlédnout nové záběry z gameplay za class Trooper včetně neočekávané smrti postavy. V rychlosti bylo odpovězeno na mnohé otázky, takže nyní už s jistotou můžeme říct, že The Old Republic bude obsahovat PvP, player housing (hráčské domy), crafting a harvesting. Třešničkou na dortu je bezpochyby odhalení nové planety. Po mnoha spekulacích máme nyní jasno, V TORu bude Coruscant !
Všechna gameplay videa z PAX si můžete prohlédnout společně s dalšími gameplay záběry zde.
Omluvte zhoršenou kvalitu videí. Jsou to záznamy z konference točené obyčejnou kamerou. Brzy je nahradíme za oficiální.
Slíbil jsem vám malý report z Kolína, tady je. Není to nic dlouhého, ale vzhledem k stále většímu nedostatku času musíte vzít za vděki toto malé povídání. Kdo ví, zda bych se k tomu vůbec dokopal, kdybych to pořád jen odkládal.
S křížkem po funuse, ale přece jen. Jak jste již někteří možná četli, minulý měsíc jsem se zúčastnil největší evropské herní výstavy jménem GamesCom 09, jež byla umístěna v německém Kolíně nad Rýnem. Ještě než začnu psát něco málo o SWTOR, nabízím pohled na mou smrtící trasu, kterou jsem musel pro to všechno...[číst celý článek]